Wedstrijdsecretariaat

Het wedstrijdsecretariaat is verantwoordelijk voor het in samenwerking met de KNHB inplannen van de wedstrijden. Een aantal keer per seizoen worden de wedstrijden voor een langere periode ingepland op thuis of uit spelen, veld en tijd. Soms kan het gebeuren dat door omstandigheden een wedstrijd verplaatst moet worden. Het wedstrijdsecretariaat van MHC Heesch bestaat uit Junioren en Senioren.

De planning van de wedstrijden is afhankelijk van het aantal teams dat thuis speelt. De wedstrijdsecretaris zorgt voor een goede indeling van de thuiswedstrijden. Voor de standaardklasse (Heren 1 en Dames 1) stelt de bond de aanvangstijden van de wedstrijden vast.

Taken en verantwoordelijkheden

• Vaststellen van aanvangstijden en veldindeling van alle thuiswedstrijden
  • Onderhouden van contacten met het wedstrijdsecretariaat van de tegenstander over de aanvangstijden van de uitwedstrijden
  • Verzamelen en invullen van de wedstrijduitslagen op de standenmotor van de KNHB
  • Afgelastingen
  • Onderhouden van contacten met het wedstrijdsecretariaat van de tegenstander omtrent onregelmatigheden.

DWF

De wedstrijdformulieren worden digitaal verwerkt. Via mail ontvangen coaches, aanvoerders en scheidsrechters de benodigde informatie en het wedstrijdnummer. Het invullen van het digitaal wedstrijdformulier (DWF) dient direct na de wedstrijd te gebeuren en kan via de Lisa-app op een smartphone of de PC in het clubhuis. In ons clubhuis is wifi beschikbaar. Bij de verwerking van de wedstrijdformulieren hoort ook de verwerking van de opgelegde kaarten (geel en rood). De derde gele kaart van een speler leidt automatisch tot een boete, een rode kaart tot een schorsing.

Afgelastingen en verplaatsingen

Het verplaatsen van wedstrijden kan alleen na overleg met het wedstrijdsecretariaat. Wedstrijden mogen alleen eerder dan de geplande datum worden gespeeld, nooit later.

Het wedstrijdsecretariaat vraagt om toestemming bij de bond voor het verplaatsen.

Bij afgelastingen zorgt het wedstrijdsecretariaat dat de teams op de hoogte worden gebracht, en voor de planning van de inhaalwedstrijd. Meestal wordt ingehaald op de hiervoor gereserveerde datum. Een team kan niet op eigen houtje beslissen tot afgelasting.

Bij vragen of twijfel kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met het wedstrijdsecretariaat:
wedstrijdsecretariaat@mhcheesch.nl

De contactpersonen van het wedstrijdsecretariaat vind je
hier.