Historie

Club Historie

Historie

De Mixed Hockeyclub Heesch is op 4 september 1985 opgericht. De plannen van Piet Hein Gerrits, de eerste voorzitter van de hockeyclub, werden hiermee gerealiseerd. Met een groep enthousiaste mensen werd er veel werk verzet en op 10 en 11 september van dat jaar werden de eerste competitiewedstrijden gespeeld.

Het eerste jaar werd gespeeld onder de vlag van hockeyclub Rapidity uit Oss. Eigen leden werden klaargestoomd om het jaar daarop zelfstandig verder te kunnen. Nu met trots op eigen benen. Het eerste jaar telde de vereniging 63 leden en groeide sneller dan verwacht. Verbeteringen van de faciliteiten van de club droegen daaraan bij.

Creativiteit was in het begin een sport op zich. Wat de club de eerste weken kon bieden was een tent en een caravan als kleedaccommodatie. Sponsor Mullerbouw schonk de vereniging een directiekeet, waarin de volgende jaren twee kleedkamers, een toilet en een kantine te vinden waren. Onvergetelijke jaren werden daar doorgebracht. Het 'clubhuis' werd intussen door leden zelf gebouwd. Vijf jaar later, op 20 juni 1990, verrichtte burgemeester dr. J.J.M. Franssen de officiële opening van het nieuwe clubhuis.

De club groeide gestaag en vier jaar later kon trots het kunstgrasveld in gebruik genomen worden. Op 15 oktober 1994, openden burgemeester José van Gorp-van de Ven en Filomeen Verhagen, toen het jongste lid, het kunstgrasveld. De Mixed Hockey Club Heesch was er helemaal klaar voor!

De voorzittershamer van Piet Hein Gerrits werd aan de volgende voorzitters Felix Wolbert, Jan Widdershoven, Leo Groeneweg, Wim Henze, Bellinda van den Helm, Antoine van Oort en Ton de Visser doorgegeven. Op dit moment hebben we een gezellige, groeiende vereniging met als voorzitter Mark Derwig.

De hockeyclub heden

Een ideale combinatie van sportieve ontspanning en inspanning is te vinden bij de Mixed Hockey Club Heesch. Voor bestuur en leden is de positie van de hockeyclub in Heesch binnen de regio, waar ook HDL, Oss, Uden en Veghel te vinden zijn, helder. Prestatie en recreatie worden zoveel mogelijk in balans gehouden.

Bij de recent aangegeven pijlers van het algemene beleid, te weten: Tophockey, Goed Georganiseerd en Gezelligheid, richt de club zich in eerste instantie op Gezelligheid. Een hockeyclub, waar het gezellig is om te zijn tijdens en rondom de wedstrijden. Het bestuur wil duidelijkheid bieden aan haar leden. Zij, en ook de commissies, moeten benaderbaar zijn en blijven. Kortom: dé club waar je een fijne pot kunt hockeyen en jij je ook thuis voelt.

In memoria

Harm Lodewijx

Op 15 mei 2021 heeft op de club de onthulling plaatsgevonden van het ‘Harm Lodewijkx veld’ in aanwezigheid van een aantal clubleden, speelsters en familieleden. Het achterste hockeyveld is hierbij vernoemd naar Harm Lodewijkx die sinds de zomer van 2018 niet meer onder ons is. Aangezien Harm heel veel heeft betekend voor de club als o.a. trainer, coach en materiaalman is tijdens de ledenvergadering van vorig jaar unaniem besloten om het achterste hockeyveldje naar Harm te vernoemen.

Harm was net de 50 gepasseerd en geliefd trainer en coach van de MA2 waar ook hun dochter Maud in speelde. Harm was niet alleen trainer/coach maar heeft ook jarenlang onze hockeymaterialen verzorgt binnen onze club. Harm was ook het luisterend oor en vertrouwelijke aanspreekpunt voor veel speelsters, ouders en andere clubleden. Iedereen kon met zijn vraag/probleem in vertrouwen bij Harm terecht en hij hielp je altijd.